Известие

Collapse
No announcement yet.

Допустимо износване на спирачни дискове ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Corwin Покажи съобщение
    Колеги,извинявам се много за темата,но уж търсих и не можах да намеря технически данни колко е допустимото износване на предни,вентилирани спирачни дискове на 145 1,6.Че мойте имат ръбче пък и нещо започва да ми тресе когато спирам та исках да разбера дали е дошло време да ги подменя.
    Действителна дебелина на диска - 20,0 мм
    Минимална дебелина на диска - 18,1 мм

    Заповядай

    Comment


    • #17
      по книга лимита за предните дискове е:
      вентилирани за 1,8 и 2,0ТС - 20,2мм
      вентилирани- 18,2мм
      плътни - 10,2мм
      за задните - 9,2мм

      ако са в лимита и колата тресе, проверяват се за измятане което не трябва да е повече от 0,15мм
      когато се сменят дискове, слагат се и нови накладки задължително.ако някой реши да минава тънко, да смени само отпред щото там е голямото износване.
      точка

      Comment


      • #18
        Колега, в какви филми се вкарваш. Вентилираните дискове (по памет) имат допустима ширина (дебелина ли, квото е) 18,5 мм. Невентилираните - 11.5 Сега задесетите няма да се кълна. Това за Алфа 145/6. Ако е по-малко - сменяй. Ако е повече поне с 1-2 мм - сменяй само накладките и ги провери дали бият. А за цените - в Пловдив не знам, но в София купувах пролетта Щайнхоф (полски) - двата бяха ~100 лв. Никой не може да реши вместо теб какво да слага на колата си и кога да го сменя. Ти си решаваш, само гледай да не те метнат някакви разбирачи, че всичко после почва отначало.
        sigpic
        Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

        Comment


        • #19
          Колега,допустимото износване е около 2 мм.Половин повече при някой .Това се мери на най-тънката част,като това може да бъде и само драскотина.Шлайф машината,за която говореше Бобо,а и Странника в друга тема,се използва в белия свят винаги,когато се сменяват накладките.Така се увеличава живота и на накладките и на дисковете.Тука,обаче тоя шлайф е като да шлайфаш блок от нормален на 5-ти ремонт директно.Машината е много прецизна и дава добри резултати,дори и под допустимите размери.Проблема е,че за да станат тия дълбоки нарези по диска,той е бил подложен на "системен тормоз".Метала е вече с нарушения и вероятността тоя диск да се пръсне по време на движение е много голяма.Почне ли да бие си е за боклука.И да го изправиш,пак ще се изкриви.Бие ,щото някои участъци са станали по-твърди .
          Останалия сценарий си го пиши сам!
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #20
            То е ясно,че ще се сменят дискове Проверих и ми казаха цени от 90лв(комплет 2-ва) до 220лв,като естествено тези от 220лв са не нам си колко пъти вентилирани и калени и не нам си какво още.Вярно са хубави ма аз не съм състезател,че да си ги слагам.За това съм се спрял на някой средна хубост,а по-точно нещо до 140-150лв комплекта.Та и за машинката-ами да разбрах,че върши хубава работа,но наистина трябва много да се внимава и при нея.Най малкото ако имаш малко тръгнал лагер на главината може да ти направи повече поразия от колкото да ти оправи дисковете.Та и там си иска да се помисли предварително дали си заслужава.Хъм до тук всичко хубаво,ама много ме е яд,че ще ми се наложи да сменям и почти новичките накладки.... Е каквот-таквоз хихи Ще се прежалят още 50-60лв за комплект накладки.Ако някой все пак има идея за други варианти,тук е мястото да спомене Не е сигурно дали ще се спре някой на тях,но все пак е хубаво да ги има.Но да не забравяме,че все пак нашата сигурност трябва да е на първо място

            Алфа Ромео 145 1.6 16V TS 97г. PB*3886*ВТ

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Corwin Покажи съобщение
              То е ясно,че ще се сменят дискове Проверих и ми казаха цени от 90лв(комплет 2-ва) до 220лв,като естествено тези от 220лв са не нам си колко пъти вентилирани и калени и не нам си какво още.Вярно са хубави ма аз не съм състезател,че да си ги слагам.За това съм се спрял на някой средна хубост,а по-точно нещо до 140-150лв комплекта.Та и за машинката-ами да разбрах,че върши хубава работа,но наистина трябва много да се внимава и при нея.Най малкото ако имаш малко тръгнал лагер на главината може да ти направи повече поразия от колкото да ти оправи дисковете.Та и там си иска да се помисли предварително дали си заслужава.Хъм до тук всичко хубаво,ама много ме е яд,че ще ми се наложи да сменям и почти новичките накладки.... Е каквот-таквоз хихи Ще се прежалят още 50-60лв за комплект накладки.Ако някой все пак има идея за други варианти,тук е мястото да спомене Не е сигурно дали ще се спре някой на тях,но все пак е хубаво да ги има.Но да не забравяме,че все пак нашата сигурност трябва да е на първо място
              Виж как сам си си отговорил относно "другите" варианти Със спирачки, особено пък предни, компромиси НЕ
              166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
              ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Corwin Покажи съобщение
                ама много ме е яд,че ще ми се наложи да сменям и почти новичките накладки.... Е каквот-таквоз хихи Ще се прежалят още 50-60лв за комплект накладки.Ако някой все пак има идея за други варианти,тук е мястото да спомене Не е сигурно дали ще се спре някой на тях,но все пак е хубаво да ги има.Но да не забравяме,че все пак нашата сигурност трябва да е на първо място
                Купи си сега НОВИ накладки с НОВИ дискове , на следващата смяна на накладки (м/у 10 000 - 60 000км ,зависи колко ги ползваш) сядаш на някоя бетонна плоча ,по грапава, изглаждаш старите накладки ,може и с голяма пила. Тогава НОВИТЕ дискове вече ще са СТАРИ и няма проблем да сложиш СТАРИТЕ (изгладени) накладки, първите 200 до 500км след смяната ,ще караш внимателно докато си легнат СТАРИТЕ дискове със СТАРИТЕ накладки .
                газ свирки и късмет по завоите колеги И СЛАГАИТЕ КОЛАНИТЕ
                146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
                145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим

                Comment


                • #23
                  Колеги, всичко за и против струговане на спирачни дискове на www.p....com
                  Last edited by tonov; d.m.y г., 18:56. Основание: реклама

                  Comment


                  • #24
                    Нещо ми се струва че не си заслужава да даваш между 45 и 70лв за тази интервенция.
                    Аз точно преди 1г смених дисковете и накладките срещу 150лв
                    Колата ми е 146 1.6 т.с. и дисковете са вентилирани
                    А след като не си някъв "рацер" не мисля че има и смисал да даваш двойни пари за нарязано надупчено перфорирано и не знам ти още какво брембо

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от AntiLuuP Покажи съобщение
                      Нещо ми се струва че не си заслужава да даваш между 45 и 70лв за тази интервенция.
                      Аз точно преди 1г смених дисковете и накладките срещу 150лв
                      Колата ми е 146 1.6 т.с. и дисковете са вентилирани
                      А след като не си някъв "рацер" не мисля че има и смисал да даваш двойни пари за нарязано надупчено перфорирано и не знам ти още какво брембо
                      Надупченото, перфорирано и т.н брембо не е за рацери-напротив....освен, че предоставя доста по-добро спиране, което понякога е животоспасяващо, запазва и дисковете, и накладките за по-дълго време....
                      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                      OEM & Ventura Garage
                      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                      Comment


                      • #26
                        Ами нали си трябва и спирачен апарат ... с тия апарати едва ли ще постигне кой знае каква разлика
                        145 1.6 ТС '97 ех.
                        145 1.9 JTD '00
                        307 CC 2.0 '04

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от tokata_pz_flex Покажи съобщение
                          Ами нали си трябва и спирачен апарат ... с тия апарати едва ли ще постигне кой знае каква разлика
                          Разлика има, колега....
                          156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                          OEM & Ventura Garage
                          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                            Надупченото, перфорирано и т.н брембо не е за рацери-напротив....освен, че предоставя доста по-добро спиране, което понякога е животоспасяващо, запазва и дисковете, и накладките за по-дълго време....
                            В заблуда си, колега
                            Ако се замислиш каква е функцията на тези перфорации, канали и прочие, ще разбереш, че за обикновения водач разликата м/у перфорирани или с канали и гладки дискове е почти никаква. Казвам ти го не само защото съм го чел и чувал от хора, които разбират, а и от личен опит . Такива пърформънс дискове са основно за екстремно каране, когато има серия от последователни екстремни спирания.
                            Относно запазването на накладките също тотално грешиш Освен да извежда топлината и праха от триенето от контактната повърхност, друга функция на тези дискове е да отнема повърхностен слой от накладката, за по-ефективен контакт с диска...еми няма как да се запазват накладките при това положение и феродото заминава доста по-бързо, отколкото при гладките дискове
                            Нищо не пречи да се ползва пърформънс дискове за ежедневна употреба, но чудеса няма как се очакват при нормално каране.
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #29
                              Аз си сложих такова брембо отпред на алфата и да ти кажа вече сумати километри държи и ГРАМ не се е изхабило...накладките също....Феродо Премиер си сложих за накладка
                              156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                              OEM & Ventura Garage
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                              Comment


                              • #30
                                Аз не твърдя, че ще се износят за няма 10к км, но няма начин да не заминат по-бързо, отколкото при гладки дискове просто
                                _______
                                146 JTD - ex
                                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                                Comment

                                Working...
                                X